Odtud vlak pokračuje hlubokým údolím Rhony podél walliských dřevěných domů a barokních vesnických kostelíků. V jednom místě se vlak otočí v tunelu o 270 stupňů a vystoupá přitom o 150 metrů. Potom se údolí horní Rhony rozšíří a za Oberwaldem vlak pojede 20 minut 15 km dlouhým tunelem Furka až do horského Andermattu.
V Andermattu je zapřažena lokomotiva s ozubnicovým pohonem a vlak začne pomocí ozubnice stoupat do průsmyku Oberalp (2033 m n.m.) - nejvyššího bodu trasy se stejnojmenným horským jezerem uprostřed mohutných alpských štítů. Při sjezdu do Disentisu s monumentálním benediktinským klášterem se naskýtají nádherné výhledy.
V Disentisu je zapřažena opět normální lokomotiva a za Ilanzem se vlak ponoří do Rýnské soutěsky, označované za Grand Canyon Švýcarska. V hlubokém kaňonu jsou koleje těsně podél Rýna, okolo se tyčí mohutné bílé skalní stěny. Po opuštění soutěsky vlak mine v Reichenau soutok Předního a Zadního Rýna a pokračuje širokým údolím do Thusisu, kde se rozloučí s Rýnem. Za Thusisem se údolí opět zužuje, vlak totiž projíždí soutěskou Schyn proti toku Albuly do Tiefencastelu.
V Tiefencastelu začíná známá trať přes průsmyk Albula, která je zahrnuta na seznamu památek světového dědictví UNESCO. Nejdříve vlak jede krajinou zelených horských luk a malebných hor. Před Filisurem je světoznámý 65 metrů vysoký a 130 metrů dlouhý viadukt Landwasser, který je zakončen ohromujícím vjezdem do tunelu ve skalním masivu. A pak vlak stoupá z Bergünu do Predy – na 12,6 km překonává výšku 416 metrů díky 5 kruhovým tunelům, 2 normálním tunelům, 9 viaduktům a 2 galeriím. Hned za Predou začíná tunel Albula dlouhý skoro 6 km. Za tunelem se otevře pohled do údolí Engadin a vlak klesá až do mondénního Svatého Mořice.
Něco málo z historie...
....