Železniční trať spojující starobylý Chur s horským střediskem Arosa je dalším skvostem Rhétské dráhy, a i když nedosáhla takového věhlasu jako sesterské tratě Albula nebo Bernina, určitě stojí za vyzkoušení. A o tom, že se jedná o železniční trať s dlouho tradicí svědčí to, že v roce 2014 oslavila jubileum 100 let provozu.
Pokud se vypravíte Arosa Expressem z nádraží v Churu, čeká Vás nevšední zážitek v podobě trati vedoucí skrz historické město. Místy si proto možná budete připadat, že jste omylem nasedli do městské tramvaje. Poté, co vlak opustí městský ruch, získá nadvládu opět příroda a cestující čeká fascinující horská trasa, kdy na 26 kilometrech souprava překoná převýšení kolem 1000 metrů. Na trati je proto množství serpentin, tunelů a viaduktů, z nichž prim hraje určitě viadukt Langwieser. Po zhruba hodinové jízdě již cestující přivítá horské středisko Arosa (1.800 m n.m.). Místní nádraží je v docházkové vzdálenosti od centra obce i od stanice místní horské lanovky na vrchol Weisshorn. Následuje zpáteční cesta po stejné trase, takže fotografové mají příležitost dohnat to, co cestou tam nestihli... A pak už cestující vítá opět Chur se svými starobylými hradbami s věží Obertor. Rovněž hlavní nádraží v Churu je v docházkové vzdálenosti od historického centra města, které rozhodně stojí za prohlídku. Chur totiž patří mezi nejstarší švýcarská města – první nálezy lidského osídlení jsou staré přes 5000 let.